Lång dag

Idag känns det osm om det varit en riktigt lång dag , imorse när jag vaknade kände jag mig otroligt seg.
Livet var inte roligt jag var stel i nacken och i ryggen och hade mens värk.
Men vad gör man inte , jo man biter ihop sätter ett leende på läpparna och möter dagen.
Idag var ne sådan där dag igen då det var dåligt väder och lika så dåligt med kunder så jag fick sluta 3 timmar tidigare idag.
Och då efter somd et var uppehåll fick jag den smarta iden att jag skulle gå hem, hade då för en sekund glömmt att jag haftont i ryggen . Så där går jag med tung väska och dator väska och får självklart ännu mer ont.
Hinner vara hemma en stund och hämta ut lite paket på posten.
Mina kläder har redan kommit vilket var kul att det gick så snabbt , sen hade även en sadel komit så fick mkt packet idag.
Alla kläder passade bra och var fina.
Sen bär det av till stallet där jag ska visa upp försäljningshästen för spekulanter, känner mig super seg och har ont i hela kroppen.
Då klämmer min smarta mamma ur sig att jag kanske ska ta och visa hästen för dem och det tackar självklart spekulanterna ja till. Så där sitter jag upp seg och trött.
Och självklart händer det som inte får hända en katt hoppar upp på stacketet, sadelgjorden är lite lite lös så sadeln klider lite när hästen hoppar till, 3åringen får panik. Vilket är förståligt då hästen inte är så mkt riden.
Självklart slutar det hela med att jag landar på baken och får självklart ännu mer ont i kroppen och blir ännu tröttar, men vad gör man inte man biter ihop stoppar ditt det där förbanade leendet och bara fortsätter, det är bara till att hoppa upp igen och rida vidare osm om ingenting har hännt.
Som tur va tyckte spekulanterna hästen var ganska fin iaf, det var tur det!

Så nu sitter jag här och har ondare i kroppen än när jag vaknade och är hur trött som hälst.
Men nu ska jag bara jobba 8 dagar till sen är jag klar för i sommar! då har jag jobbat 29 dagar i rad utan en dag semester.
Det blir mycket pengar men tyvärr kankse för mkt så jag måste skatta, kag vill inte skatta!


Nej nu ska jag fortsätta titta vidare på resor så jag har något att glädja mig åt !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0