Godmorgon

Mycket sömn inatt men det behövdes, känns som om jag inte sovit ordentlig på de senaste 5 veckorna.
Vaknade till inatt av att jag drömmt om filmen vi såg igår så fick lite svårt att somna om men då var det kanske bra att jag kunde sova länge nu,

På kvälle igår  såg vi arkiv X och barnhemmet, den som berörde mig mest var nog barnhemmet.


Barnhemmet
Laura återvänder tillsammans med sin man och deras son Simon till barnhemmet hon växte upp i. Det är nu övergivet, men hon beslutar sig för att rusta upp det och driva det som förr. Deras nya hem och de mystiska omgivningarna väcker Simons fantasi och pojken börjar alltmer dras in i ett universum fylld av fantasifulla sagor och inte helt oskyldiga lekar. Simons värld bekymrar och skrämmer Laura och väcker dunkla och otäcka minnen från hennes egen barndom till liv.

En känslo laddad rysare, jag sitter på hel spänn hela filmen igenom.
Perfekt gjord kanske är att överdriva men det finns en möjlighet att det stämmer manuset är underbart lagt, man tror först aldrig att de ska ta slut men sedan när det gör det vill man egenligen ha mer.
Den är klockren. En av mina nya favoriter ( fast jag såg det mesta mellan fingrarna)
Har ni inte sett den så se den!


Arkiv X: I Want to Believe:
I de vinterklädda bergen i Virginia har en grupp kvinnor blivit bortförda och enda ledtråden till deras försvinnande är de groteska kvarlevorna som dyker upp i snön längs motorvägen. Då myndigheterna letar febrilt efter ledtrådar till kvinnornas försvinnande väljer de att följa upp en vanärad prästs tvivelaktiga visioner. Det leder dem till en plats där hemliga medicinska experiment äger rum. Ett solklart fall för Arkiv X, men problemet är att FBI la ner alla undersökningar kring paranormal aktivitet för flera år sedan. Bästa teamet för jobbet är före detta agenten Fox Mulder och Dr Dana Scully som inte har någon önskan att besöka deras mörka förflutna igen. Men lösningen på dessa fruktansvärda brott finns därute och det är upp till Mulder och Scully att hitta den.

Dena filmen kännde jag inte alls samma entusiasm för som den andra, det var lite mycket kärleks babbel och bara utdragande på tid. Filmen var okej varken mer eller minde än det.
Inte riktigt vad jag hade förvänntat mig efter att ha smyg tittat på alla arkiv x serier när jag var liten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0