Familjen Sonntag/Valberg

Vilka är då vi?

Stefan och jag träffades vi gemensamma vänner sommaren 2006, vi blev tillsammans i mitten på juli. Förhållandet har ibland varit lite som en bergodalbana men det är som man säger kärleken övervinner allt. Nu känns det som om vi är starkare än någonsin och ser framåt på vårat liv tillsammans som familj.

Jag - My Sonntag
Har bott i Nynäshamn hela mitt liv, fyller år 23 mars och är född 1990. Jag gick samhälle inriktining media på nynäshamns gymnasium, men när det blev dags att välja högskola visste jag att jag ville jobba med människor och allra främst barn. Så nu läser jag till fritidspedagog på södertörns högskola, läste till lärare först på stockholmsuniversitet så studierna har tagit lite längre tid än planerat så har nu ca 2,5år kvar på utbildningen, så vi får se när jag blir färdig.

 Nu när jag är gravid har jag lagt min största hobby lite på hyllan, i vanliga fall spenderas mkt tid i stallet och träningar/tävlinagar med egna hästen Figaro. Jag älskar även att läsa, mestadels kriminalromaner av kvinnliga författare och att se på serier, riktiga tjejserier är det som lockar mest.



Stefan Valberg

Stefan är uppvuxen i Ösmo, fyller år 3 februari och är född 1990. Stefan gick fordon på gymnasiet på fredrik i haninge. Idag jobbar han som bilmekaniker och har gjort sen studenten.

Stefans hobbys är flera saker som hockey, hans motorcyckel, radiostyrda bilar och båtar samt fiske.




I familjen har vi också två hundar



Minnie och Nellie.

Minnie är en blandrastik som blir 4år i augusti, en kaxig och envis liten dam som är full med energi, Minnie tror ibland att hon är mkt större än sina 5 kilo och är inte rädd för att styra och ställa bland andra hundar. Hon är en väldigt charmig hund som verkligen har en stor personlighet.

Nellie är en bordercollie tik som blir 3år i april, en livlig tjej som gillar att få leka. Nellie är en väldigt klok hund men ibland tar livligheten över och hon gör innan hon tänker, men hon vill alltid väll, men ibland blir det fel. Hon älskar allt som har med mys och kel att göra och önskar nog att hon var i samma storlek som Minnie så hon också fick plats i allas knä utan problem.

Det ska bli spännande att se hur båda tjejerna reagerar när det kommer en till in i familjen, de som nu är vana med full uppmärksamhet. Förhoppningsvis kommer de inte bli ngr problem och om ngr år har de en lekkamrat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0