En lång dag

Dagen idag har tagit på krafterna:
06:00- Klockan ringer
06:30- Upttäcker att jag är snabbare på att klä på mig och äta frukost än vad jag trodde så kryper ner i sängen igen för att sova en extra halv timme.
07:00-Klockan ringer igen, nu är det dags att gå upp och åka till jobbet, älsklingen får köra.
07:20- Anländer till havsbads hotellet
07:30- Nu börjar jobbet
10:30- Frukost pause på jobbet, hotell buffe frukost är inte helt fel.
13:00- Helt färdig efter att ha jobbat en frukost servering och lite in på lunchen, jag har polerat bestick, plockat disk och fylt på frukost buffen.
13:15 Anländer till jobb nummer 2, Går in i glassboden för att hämta lite dricka då jag känner mig hus varm och äcklig som helst. Sen går jag och sätter mig i boden
17:45- 3 kaffe latte och 2 bananer senare stänger jag igen boden och känner mig riktigt duktig har aldrig sålt så mycket som jag sålde idag.
18:00- Jobbade en kvart i glassbaren sen fick jag sluta
18:02- Mamma hämtar upp mig i hamnen dags att åka till stallet men först herm och hämta nya kläder
18:35- Stallet
20:45- Hemma från stallet

Och ja nu sitter jag med min dator i knäet är heöt stel i nacken och ryggen och mina fötter är inte som de brukar vara, men det är bara att rycka upp sig och se fram emot en liknade dag imorgon ...
Det känndes lite bättre efter att jag suttit och räknat ihop alla mina tider och sett hur mkt pengar jag kommer ha i slutet av sommaren.

Först regn sen sol, sen regn igen?

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jo minst en valp ska vi behålla, kanske två, vi får se vad vi orkar och har tid med.

Ser Wilmer ut som en Jack Russel? Känner igen namnet i alla fall... =)

Jag har inte varit med så många gånger nu i vår/sommar för skolan har tagit mycket och sen kom alla valparna. Men i höst ska vi försöka komma igen, antingen med två eller tre hundar.



Föresten, har vi gått i samma skola? Gick du på Gröndal? De måste vi ha gjort, vi gick väll ut nian samma år?

2008-07-29 @ 00:39:29
URL: http://trollartollaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0