Falsterbo

Nu är vi hemma och jag ska nu försöka göra en kort historia lång...

Det började med att jag och stefan går och lägger oss tidigt kvällen innan då vi faktiskt ska upp tidigt och packa osv så man måste vara utvilad. Klockan 01:42 väcker stefans föräldrar oss och berättar att det varit inbrott i min mammas bil, bilen vi skulle ta till faslterbo. Så bilen är nu förstörd klockan är 2 på natten och vi vet inte vad för bil vi ska ha morgonen efter.
Alex och Linda sover ovetande om vad det är som egentligen händer under natten.
Vid 3 kommer stefans föräldrar och berättar att vi kan ta deras bil , TACK !
14/7- Start dag
Vi kommer iaf iväg men en timme senare en va det var tänkt.
Sätter oss i bilen och har 8 timmars bil resa framför oss , alla är ganska pigga fast klockan inte är så mkt. Någonstanns på vägen eller snarare i mjölby äter vi på donken. Sen stannar vi bara ett kort stopp på en okq8 annars kör vi raka vägen och vi lyckas till och med hitta på första försöket, riktigt duktigt av oss måste jag säga.
När vi komemr fram går vi först till fel reception för att cheka in men det löser sig fort och i går till rätt. Där är det en skit grinig "tant" som tar emot oss och vissar vart vi ska lägga tältet. Vi tycker tält platsen är lite konstig då det är bara en massa ungdomar ochhögt gräs. Konstigt med alla kill ungdomar , emd tanke på att vi är på en häst tävling.
Vi går sen till stranden för att titta hur den såg ut. Jag säger bara vilken underbar strand, varför har inte vi sådana i nynäs?
Sen är det ärtsoppa och pankakor på matsedeln och med magarna fulla går vi på en liten promenad och stöter på en grävling, den var riktigt söt.
Sen när det börjar närma sig kväll efter lite kortspel är det dags att soffa. Enligt receptionen skulle det vara tyst efter klockan 23 men så var det inte rikigt på vårt ställe då vi märker att våra misstankar är rätt, vi har hamnat lite fel och ligger på fest avdelningen där det är party till 03 i öltältet som ligger precis brevid och alla står mest runt vårt tält och låter så det är knappt att vi får någon sömn.
Förutom lilla Linda som somnar så söt trots allt oljud.
15/7 Falsterbo och min och Stefans 2 års dag <3!
Vi vkanr ett gäng på 4 varav 3 är trötta och irreterade med bestämda kliv går vi till receptionen och frågar om det finns möjlighet att bli flyttade. Och tur som vi har är det den dagen en glad tjej som står och tar i mot oss och hon skicar oss gladligen vidare till den riktigt campingen där det är mysigt ocg bra.
Med alla saker på rätt ställe och efter en frukost i gräset styr vi stegen mot det vi åkt ditt för FALSTERBO HORSE SHOW.
Inte heller detta är gör det mig besviken. Det tittas på hästar och det handlas saker, vi får hjälpas åt att bära hem mina shopping påsar det är så livet ska vara.
Vi kommer tillbaka till campingen nöjda med dagen och äter lite pasta till middag sen ner till dne underbara stranden igen och denna dag var det stora vågor, hur kul som helst att bada i det och vattnet är fullt av maneter som drar mot ens kropp.
Efter badet är vi sega och ligger mest och tar det lungt jag och Stefan går ner till stranden och plockar stenar och njuter av att vi dena dag firar två år tillsamans.
Dena natt får vi sova lungt och skönt.

16/7 Falsterbo och hemresa

Vaknar av att en handuk har ramlat av bilen så jag ligger och bränns av morgon solen klockan 7 på morgonen vi har bestämt oss för att gå upp klockan 8 så jag ligger kvar och halvsover en stund till efter att jag fixat så solen är bakom en filt igen.
Det var mycket vi ville se denna dag på falsterbo men självklart drar allt ut på tiden så vi blir lite sena eftersom vi ska packa ihop allt och hinna äta frukost.
Sen när vi checkat ut så hittar vi knappt någon parkering så vi får gå en bit för att komma till området, men det är det värt.
Även denna dag bjuder på shopping och hästar, förvånade eller hur?
Efter att ha sett publik favoriten huntingen/terrängen går vi mot bilen för att igen åka 8 timmar.
Efter att ha letat igenom hela Malmö och hela Helsinborg efter en Jet mack hittar vi en till slut när vi har ca 3 liter soppa kvar, Det hade kunnat sluta illa. Dessa Jet mackar måste vara unik !
Sen hinner vi med ett stopp på ´donken för att sen förbereda oss för att åka raka vägen hem.
Måste säga att jag efter dena resa inte uppskatar donken då det aldrig kan se till att få det rätt jag fick alltid vänta längst på mina saker och de hade aldrig det man ville ha färdigt, men men så kan det gå.
efter en problemfri bil resa släååte vi av Linda och Alex hemma hos lina klockan 01:32 alltså egentligen den 17/7 men men
Sen åkte jag och stefan hem och togen dusch innan man var tillbaka i den underbara sängen och verkligen sov ut...

Camping är mysigt men inget går upp mot att komma hem, borta bra men hemma bäst!

Ja om man ska summera det hela: Vi överlevde vi hade kul och  det är ett roligt minne! som sagt en kort historia lång !

Tack Alex, Linda och Älsklingen för en underbar resa med mycket skratt och minnen!

Bilder kommer sen när jag sitte rpå min dator och har lagt in dem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0