Vad vill jag i mitt liv?

Idag kom det in en lite virrig tant på jobbet.
Hon ställde mig svåra frågor som jag knappt ens vet svaren på så hur ska jag då kunna svara.
Hur frågade vad jag ville med mitt liv och vad minna mål med livet var , jag vet faktiskt inte sa jag och tanten gick ut.
Men nu när jag sitter här själv igen börjar jag fundera på vad jag egentligen vill , vad ska jag göra när jag blir "stor" eller va man ska kalla det, hur kommer mitt liv se ut nu.
Jag har alltid varit duktig på att ändra mig, Så har det vart hela tiden un der skolans gång och inte minst när det var dags att komma in på gymnasiet kunde inte bestämma mig vad jag ville gå men till slut valde jag hotell och resturan som första El som andra och Natur som tredje. Men sen slutar det med att jag nu snart (den 20 augusti för att vara precis) ska börja tredje året på samhälle media?
Och redan sen jag var liten har jag alltid bestämmt mig för att jag ska jobba med djur när jag bli stor eller iaf hästar kan inte säga att den tanken låter så lokande precis.
De senaste åren har jag varit helt inställde på att diestist är spåret för mig, Men kommer det bli så eller kommer jag att ångra mig igen?
Vad vill jag uppnå med mitt liv då? Vill jag bara leva på och hoppas på att tiden går till mina dagar är räknade och livet är slut? Nej verkligen inte !
Det skulle inte vara jag jag är en sådan person som man förhoppningsvis inte glömmer.
Hade jag varit intresserad av politik hade jag kanske kunnat blivit statsminister , men tyvärr är det inget för mig och Kung kan jag inte bli.
jag vill inte ha ett svensson liv med villa,volvo,hund och barn. Jag vill göra något kul , visa att man kan stå på egne ben.
Jag vill bo mitt ute i skogen och bara leva vildmarks liv, Okej kanske inte fullt ut men en hästgård på landet skulle inte sitta fel i framtiden.
Och hund kommer jag nog defintift att ha en gång hund ägare alltid hundägare.
Kommer ha alla svensson ingridenser men man kanske kan piffa upp det lite? som man kan göra med alla andra recept?
Men än så länge är det som tur långt till det, jag ska först möta mitt sista år på gymnasiet för att sedan säkerligen läsa 3år minst på annan ort på högskola, sen ska jag hitta ett jobb och sen ska jag leva mitt upp piffade svensson liv!


Men tills dess får jag helt enketl glida med ett tag til och se vart livet leder mig, Det lät super löjligt men det kanske är sanningen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0