Alltid samma sak

Varje termin intalar jag mig själv, att dena termin ska jag ta tag i skola, dena termin ska jag verkligen stasa och vara med på allt.
Redan nu har jag tröttnat!
Vi har gått knappt två veckor i skolan och jag har helt tappat fästet redan, jag är ointresserad känner mig lost och har inte en anning om vad det är vi håller på med egentligen.
Vi ska ha en läxa inne på onsdag och läxförhör på fredag, har jag någon annig om vad? Nej knappt.
Har jag börjat jobba med uppgifterna? Nej knappt.

Jag som trodde trean skulle vara enkel, vi hade så några ämnen och då kan det inte vara så svårt att hänga med !
Nej men alla ämnen är nya ämnen och nästan alla lärare är nya lärare och då ska man lära sig dem med, och allt detta gör det hela så mycket svårare.

Dena termin såg jag verkligen fram emot att bli den där pluggisen som skulle lyssna svara på allt och altid ha alla uppgifter klara i tid, om inte lite innan.

Men va hände med den personen? Ja vad ska man säga jag sitter med och lyssnar men vet inte riktigt va det är de säger då jag egentligen är någon helt annan stanns med hela tanke verksameten.

Och jag tror det flesta i min klass har drabbats av samma sjukdom som mig, för det är inte många som är intresserade och lyssnar.
Vad har det tagit till oss? Vi är helt enketl ett par fnittriga flickor med noll intresse av att sitta still och lyssna.

Så låt oss vara fri att vara som vi vill och göra som vi vill, Vi klarar det alltid i slut ändan!
(för på något sätt gör vi det konstigt nog)








Om en person är både varm och kall, är den ljumen då?
Vissa personer ändras aldrig, skolan har börjat igen !

Kommentarer
Postat av: mickis

JAG HÅLLER MED!!!

2008-09-01 @ 21:40:01
URL: http://visions.blogg.se/
Postat av: Tilda

hahah ljumen!!

2008-09-01 @ 21:49:09
URL: http://tildaalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0