Bortskämd

Ja då var pojkvännen på hockey träning och jag sitter här själv igen, men helt själv är jag inte riktigt då jag har tv och datorn om det sk avaa till någon tröst.
sitter nu framför vänner och tittar, ett gammalt kärt pogram som man trodde man sett alla pogram av vi det här laget, men forfatnde kommer nya överaskningar.

När inte jag har min blick och mitt intresse riktat mot tv:n går rsten av tiden åt att kolla på utlandsresor och hundannonser.

Det jobbigaste med att titta på dessa två är att hur mkt man försöker vill man nästan alltid ha allt hur ska man kunna välja?
Hur låter detta egentligen när man säger det? mina största problem är vilken utlansresa man ska välja eller vilken gullig liten hundvalp man ska köpa.
Mendans andra människor i svårare länder tänker på om de ens kommer kunna överleva dagen, eller hur de ska få mat, det går inte att förstå att det kan vara så olika.

Min gudmor berättade här omdagen när vi gick i skogen med hundarna vad det viktigaste i en operationssal i utsatta länder va.
Nedsövning och sådan gissar man ganska snabbt på , men det viktigaste för dem var en flugsmälla ! för så fort de opererade komd et hur mkt flugor som helst, som från ingenstanns
Det är sjukt hur det kan vara på andra ställen , där används engångshandskar om och om igen, sko skydd vi har på fötterna har de på huvudet.

Ja vad säger man, tänk om man kunde förstå deras vardag och sluta klaga på sin egen !


Jag är riktigt bortskämd !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0