Badande hund och Träningsvärk

Ännu än dag går mot sitt slut...
Nja inte riktigt kanske har iaf ett par timmar till!

Vad har hänt så härlångt på dagen?
Skol dagen gick som en dans eller nästan iaf, fast jag tycker att det är hemskt att behöva gå upp ur sängen innan klockan 8

En typisk Sp3 lektion:

Alla elever sitter och små pratar i små grupper...
Läraren kommer in och gör sig bered för att börja prata men inga elever reagerar...

Läraren: Ja ska vi ta och ha genomgång nu då?
Eleverna: Nee och fortsätter sen med sitt...
Läraren:
Nehep då får jag väl ta och ha den själv här borta då, med en väldigt ledsen ton och en stor suck.

Ja livet som lärare är inte enkelt och det är väl inte mer än rätt att vi gör det ännu lite svårare för dem?!

Dagen fortsatte på i sitt glatta tempo i takt med skinnande sol, Lite träningsvärk sen gymmet igår har jag allt vilket känns riktigt bra.


Efter skolan har jag betalat flak pengarna till Tilda, sen varit på apoteket och hämtat ut medicin( för 558 jävla kronor) efter detta skulle jag och mamma ta en tur på alhagen med hundarna.
Minnie som nu den senaste tiden har funnit den stora förtjusningen med att jaga fåglar sprang glatt efter en fågel, utan att märka att gräset blev till vatten. Plums sa det och upp kom en förvånad men mycket blöt hund. Och jag kunde inte göra annat än att skratta åt henne snäll som man är, men nu är hon iaf ny duschad med tutti frutti shampoo men inte luktar hon bättre för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0