Saker man tänker på...

Innan jag blev gravid och skulle föreställa mig hur det var, så får inte mina tankar riktigt ihop med verkligheten.

Jag trodde att alla hade en helt rund mage som var nästintill sten hård, efter några månader som gravid kan jag konstatera att min mage nästan aldrig är rund, det buktar ut lite här och lite där. Att man skulle kunna känna konturerna av bebisen så tydligt i magen var ngt helt nytt, för man känner verkligen vart han ligger m.m. Väldigt häftigt!

Hur det känns när bebisen lever runt i magen är en känsla som knappt går att beskriva, rörelserna ändrat karaktär och det kan vara allt från en svepning längs insidan till en riktig kick spark som känns som om hela jag hoppar till. Men känslan av att det är något där inne som verkligen rör sig är något suspekt, vissa gånger när han hamnar lite långt ner och det känns som han nästan vinkar med händerna utanför kan det kännas lite konstigt, men sparkarna och buktningarna på ovansidan är mest mysiga.

Att se hela magen röra sig för att han byter plats är verkligen häftigt att se, att försöka tänka sig hur han ser ut, eller hur han ligger för att få plats och tanken på att han är en liten bebis som snart ca 60dagar kommer ut för att vara en del av våran familj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0