Min graviditet såhär långt...

Hur har graviditeten fortlöpt?
I början mådde jag illa och hade svårt att hålla kontroll på blodsockret. Detta resulterade i yrsel och att jag kännde mig väldigt orkeslös. Det visade sig också att min moderkaka låg väldigt lågt vilket orsakade blödningar. I oktober fick jag då se lillen via VUL första gången, se lilla hjärtat som slog och en väldigt sprattlig bebis.

I november började jag må bättre och efter det har alltid flyttit på väldigt bra, jag blev piggare och fick mer ork. Nu när vi är i vecka 30 så har jag lite foglossning samt varit lite tröttare, åkte på en släng av halsfluss här också vilket självklart inte gjorde mig piggare.  

Cravings?
Jag har inte kännt något jätte sug för ngt under graviditeten, men har defintift ökat min konsumtion av frukt och grönt. Morötter och bananer har varit favoriten.

Kan däremot bli väldigt sugen på olika saker i omgångar så som prinsesstårta, isglass och cocacola. Något som däremot inte har vairt en höjdare är kebab, går inte ner alls.

Besök hos BM:

V.8, 5 september
Vikt: 86kg
Blodvärde: 135
Bloodtryck: 120/64


V.19, 25 november
Vikt: 89kg
Blodvärde: 118
Bloodtryck: 116/60
Fosterljud: 148

v.24, 28 december
Vikt: 91kg
Sf: 24
Blodvärde: -
Bloodtryck: 126/76
Fosterljud: 148

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0